Stänga kontot
Om du vill stänga kontot kan du kontakta vår kundtjänst med hjälp av knappen längst ned på den här sidan och ange något av följande alternativ, så hjälper de gärna till.
Du kan också använda vår självuteslutningstjänst för säkrare spelande om du känner att du behöver en paus från spelandet. Klicka här om du vill veta mer om detta.
Alternativ för stängning
När du stänger ditt Betfairkonto erbjuder vi flera olika metoder för stängning:
A. Vanlig stängning
Den här typen av kontostängning är utformad för dem som inte längre vill spela hos Betfair. De kanske är missnöjda med den tjänst de har fått eller flyttar bort en stund. Med den här metoden kan du när som helst öppna kontot igen genom att kontakta kundtjänst.
B. Uteslutningar
Som en del av vårt åtagande att eftersträva säkrare spelande erbjuder Betfair alternativ till kunder som har problem med spelande. Ett sådant alternativ är att begära en självuteslutning. Om du begär en självuteslutning överförs ditt saldo till din senast använda betalningsmetod. Ditt konto kan inte återaktiveras innan den valda uteslutningsperioden är över, och du kommer inte att få något marknadsförings- eller kampanjmaterial.
Med det här alternativet kan du ta en paus under en av följande tidsperioder:
- 6 månader
- 1 år
- 2 år
- 3 år
- 4 år
- 5 år
- Permanent
För att återaktivera ditt konto när uteslutningsperioden är över måste du kontakta oss.
Spelpaus
Svenska kunder har tillgång till en nationell självuteslutningsplan, som gör att spelare kan utesluta sig själva från alla speloperatörer som är licensierade i Sverige.
Du bekräftar uteslutning med din e-identifikation, som för närvarande är det enda sättet att bekräfta uteslutningen på.
Du kan välja att utesluta dig själv i 1, 3, 6 månader eller tills vidare. En uteslutning i 1, 3 eller 6 månader upphör automatiskt när uteslutningsperioden är över. Om du väljer att utesluta dig själv tills vidare kan du avsluta uteslutningen tidigast efter 12 månader, annars fortsätter uteslutningen tills du väljer att avsluta den själv.
Spelföretagen måste kontrollera hos Spelpaus.se varje gång en person registrerar sig eller loggar in på spel. Spelföretagen måste också göra en sådan kontroll innan de skickar ut marknadsföring, eftersom de inte får skicka direktreklam till en utesluten person.
Du kan inte ångra eller ändra den valda uteslutningsperioden. När uteslutningsperioden är över kan du registrera dig och spela hos licensierade spelföretag.
När uteslutningsperioden är över är det alltid möjligt att utesluta sig själv igen. Mer information finns på https://www.spelpaus.se/.
C. Kort paus
Med alternativet Kort paus kan du ta en paus under en valfri period mellan 1 och 30 dagar. Utestående spel och saldo finns kvar på kontot och pausen inaktiveras automatiskt när den valda tidsperioden är över. Klicka här om du vill veta mer om detta.
D. Begäran om borttagning
Den här typen av begäran är utformad för dem som inte längre vill spela hos Betfair och vill att deras personuppgifter ska raderas i enlighet med den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR). Dina personuppgifter behandlas då inte längre av Betfair. Om du vill skicka in en begäran skickar du ett e-postmeddelande till SubjectRights@betfair.com eller kontaktar vår kundtjänst med hjälp av knappen längst ned på den här sidan. Om du uppfyller kriterierna för borttagning behandlas din begäran inom 30 dagar. Observera att denna rättighet inte är absolut, och det kan hända att vi är skyldiga att behålla dina uppgifter efter att ditt konto har stängts, där så krävs enligt lag.
Om du vill ha mer information om dina rättigheter kan du läsa vår sekretesspolicy.